PROBLEMEN MET UW MICROSOFT ACCOUNT OF UW ACCOUNTINSTELLINGEN ZIJN VEROUDERD

Zo af en toe komt er een melding op uw Windows laptop of PC met de melding:

Probleem met uw Microsoft Account

of

Uw Account is verouderd.

Heel vervelend, er is echter niets aan de hand. Waarom die melding komt is niet duidelijk. De oplossing is erg simpel.
U klikt op de melding. Mocht de melding al weer weg zijn dan klikt u op het meldingen icoontje, helemaal rechts onderaan.
U wordt dan omgeleid naar de instellingen voor uw Microsoft Account.

In dit geval staat er:
Sommige van uw accounts vereisen actie. Soms staat daar dezelfde regel.

Klik dan op: Nu Oplossen
Als er staat: Alles is in orde.

Sluit het venster klaar. Loze melding.
Nadat u geklikt hebt op Nu Oplossen, wordt er gevraagd pincode of wachtwoord in te tikken, soms beide achtereenvolgens.

De pincode is dezelfde pincode als waarmee de laptop of PC wordt gestart.

Het wachtwoord is het wachtwoord van uw Microsoft Account, Dit is het e-mailadres dat eindigt op live.nl, live.com, outlook.com of hotmail.com.

Dit is tegelijkertijd je Microsoft Account. Uiteraard hoort iedereen deze te weten. U vult het in en daarna is alles weer in orde.
Zoals u ziet, wordt het wachtwoord niet getoond. Er verschijnen puntjes. Klik daarna op Aanmelden.
In dit venster ziet u dat alles in orde is.
Ga in geen geval uw account veranderen. Dit is nergens voor nodig.

Mocht de melding weg zijn en u wilt dit alsnog controleren dan kan dit.

Klik op de Windowsknop, links onderaan. Daarna op instlellingen.
In het instellingsventser klikt u op Accounts.
Dan verschijnt het volgende beeld:

Als u klikt op mijn Microsoft Account beheren, dan komen de volgende twee vensters.
Dan ziet u dit:

De naam is de naam van uzelf of van de eigenaar van het Microsoft Account c.q. PC of laptop.
Hierna krijgt u de mogelijkheid om uw Account te bevestigen. Welk dit zijn is vastgelegd bij uw gegevens.

In ons geval hebben we een telefoonnummer en een reserve e-mailadres opgegeven voor dit soort situaties. Dit is verreweg de beste oplossing.

Dit ziet u in het laatste plaatje.

Die beveiligingscode is eenmalig.
Door een van de twee aan te klikken wordt er een sms of e-mail (zie 2e plaatje) gestuurd met een code.
Die tikken we dan over en klikken op Bevestigen en het is opgelost.
 Mocht u vragen hebben stuur dan een mail aan:
 fig 01 probleem ms account
 fig 02 gedeelde ervaringen
 fig 03 wachtwoord invoeren
 fig 04 wachtwoord invoeren
 fig 05 accounts 1
 fig 06 instellingen
 fig 07 accounts
 fig 08 factureringsgegevens
 fig 09 seniorweb den haag
 fig 10 identiteit controleren
 fig 11 beveiligingscode
 fig 12 code invoeren
 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.